söndag 3 mars 2013

Borta bra men...

Har varit på en veckas härlig solsemester med maken, och då har min mamma (aka marsvinsmormor) tagit hand om hem, katter och marsvin. Det är så skönt att ha någon som man kan lita på till 200 % när det gäller ens älskade djur.

Isis brer gärna ut sig i soffan, men gillar när nån sitter bredvid.

När hon kommer till oss hälsar hon alltid först på djuren och hon är en av de få som våra ganska mesiga katter direkt går fram till. När hon närmar sig palatset säger hon alltid "Hej grisarna, nu är mormor här!"

Ibland tidigt på våren händer det att hon ringer och vill att jag ska komma förbi och en hämta en påse med gräs och maskrosblad som hon plockat på promenad "för att jag tänkte på grisarna när jag såg det".

Artemis sover gärna i sängen och helst ovanpå någon människa.


Marsvin och katter är trygga och nöjda när hon är här, och när vi kom hem i natt låg alla djur och sov och verkade inte nämnvärt upprörda för att vi varit borta. Alla hade gott om mat och marsvinen låg i stora höhögar. Mormor har också haft lite hjälp av sina barnbarn som varit på besök. Det behövs ju om det ska kelas med sju djur.

Min fina brorsdotter och min fina BabyZoo. Mysigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar