lördag 13 april 2013

Eskil

There´s a new king in the palace...
Eskil.
Så vacker och gosig.
 Eskil finner sig väl tillrätta i palatset med sina fem brudar.


Men det är ganska mysigt att komma upp till matte en stund också. Hon gillar mig också.

Han har en mjuk ledarstil och det passar mina tjejer. Han bråkar inte om småsaker. Det är som den gamla historien: "I vårt hushåll bestämmer maken de stora sakerna och jag de små. Under våra år tillsammans har det bara varit små saker". 

Om Eskil hade varit en häst hade han kallats fux. Nu heter det tydligen golden. Det låter fint och passar en kung.

Han är lugn och fin i famnen, men nyfiken och sprallig annars. 


På upptäcktsfärd.
 Det ska bli så kul att få se honom utvecklas och växa som flockledare. För han är ju bara ett år, så han kommer få många år som kung.


Glad! Popcornskuttar. Matte hinner precis knäppa ett kort.

1 kommentar:

  1. Oh så härligt att se bilder på mitt ex barnbarn, lille dumbo.Jag e så taqcksam att han kommit till ett lika bra hem som han kom ifrån o så klart Astrid me. Hälsningar ex mormor

    SvaraRadera