måndag 29 april 2013

Badchock

Igår var det dags för bad. Eller helvetet som grisarna nog kallar det. Ingen av dem verkar njuta särskilt mycket av det, och de som sitter någorlunda still i badbaljan är nog mest paralyserade av förfäran. Men det gick bra till slut. Den som protesterade mest var Salt och det hade jag kunnat gissa på förhand. Ändå blev jag överraskad när hon lyckade ta ett jämfotahopp upp ur baljan och rätt på mig. Jag blev helt plaskblöt men det får man ju ta.

Tyvärr har jag inga bilder av själva badet, eftersom jag inte fixar att manövrera ett slingrigt blött marsvin och en kamera på samma gång, men ni får njuta av några efter-badet-mysbilder istället.

Astrid. Nybadad och chockad.

Eskil. Nybadad och chockad.

BabyZoo. Nybadad och chockad.

Murvel. Nybadad och chockad.

Myssli. Nybadad och chockad.

Salt. Nybadad och förbannad.

Sen blev det fjäsk med både godiselefanter och vetegräs. Då blev de glada igen.

1 kommentar:

  1. Det är rätt, Salt :-) Det blir ingen förändring om man inte säger ifrån. Det var inte mer än rätt att matte fick bada lite hon också.

    SvaraRadera