lördag 31 augusti 2013

Att skiljas är att dö en smula


Idag har Rocky och Cesar, mina sommargubbar, åkt hem. För Rocky blir det en återkomst, för Cesar ett nytt hem med nya saker att upptäcka. För sommarmatte blir det tomt. Väldigt tomt.

Finaste killarna.


Rocky och Artemis pussas. Cesar är skeptisk.


Grannflickorna är på besök. Rocky Pussgurkan gillar både fingrar och tår. Men mest längtar han nog efter att få pussas med sin alldeles egna lillmatte.


Alla barn som besökt oss i sommar har älskat att gosa med killarna. Här sitter Cesar och njuter av uppmärksamheten. Snart är han hemma hos sin alldeles egna nya lillmatte. Det kommer han att gilla.


Rockys matte tyckte att han blivit ljusare i pälsen. Kanske är det solen som blekt honom. Det har varit många såna här fina dagar i sommar, när man kan njuta av sol, gräs och sällskap.

Cesar, som hade en hel del pälsproblem, har blivit jättefin!

Rocky återförenas med sin matte. Båda var förtjusta över att ses igen.
Tack Rocky för att jag fick lära känna dig. Tack för alla pussar och gos. Och tack Cesar för att jag fick hjälpa dig att må bra igen, och för att du lärde mig så mycket om vad marsvin behöver. Vilka mysiga pysselstunder vi har haft!

Jag glömmer er aldrig. Hoppas vi ses igen.

1 kommentar:

  1. Underbart jobb du gjort i sommar Karin! Eragonsfilal i Värmland <3

    SvaraRadera